tisdag 8 januari 2013

Fler alster till nyårsscrappen

Här är en layout som jag har gjort efter en annans layout. Det heter att "lifta" i scrapsvängen - när man inspireras av andras verk (det kan vara kort eller annat också). Utmaningen hos Svensk scrapbooking var att lifta denna bild:


LO av Sasha Farina - helt underbart duktig!

Jag bara tok-beundrar den här stilen, tycker den är så ren och fin. Men den är mycket mer utmanande och svår än man kan tro - att både lyckas göra alstret enkel men ändå intressant så att den inte känns "tom"... känner att jag inte riktigt nått dit än, men strävar.

Tanken var att jag skulle härma rätt så rakt av, men det blir som det brukar att det börjar hända saker när jag väl sätter igång och så lever det lite sitt eget liv, kreativiteten :)

Kärlek. Och kaos. Men mest kärlek.
 
Jag visste direkt vilket foto jag vill använda när jag såg hjärtat på Sashas layout. Älskar den här bilden, med barnen som bråkar om en stor ballong och maken ler uppgivet (och vackert) mot kameran. Fler element som jag plockat är den gula färgen, sy-linjer (även om mina är ritade) och kursiva teckensnittet. Samt en typ av geografisk markör...tyckte själv jag var lite vitsig som la till mig, fotografen, i layouten också men det kanske inte blev så begripligt? :) Fattar du vad jag menar?

Tack för besöket, blir extra glad om du kommenterar!

1 kommentar:

Karolina sa...

Jag gillar "I was here"-prick och streck!

Och kortet är underbart.