söndag 25 november 2012

Pysslar på... julkort i inte så långar rader...

Jag pysslar på allt vad tygen håller, hinner inte blogga riktigt. Jag har lovat sälja julkort på en liten "julmarknad" som en kompis har hos sig. Tog mig kanske lite vatten över huvudet när jag sa ja. Har gjort några stycken men blir så himla osäker på mig själv och är rädd att ingen kommer vilja köpa. Hopplöst va? Men men, så här ser de ut (fotade med mobilen) - vad tror du? Är de säljbara och vad kan man tänka sig betala?

Ett kort i vanligt format. Basen är guldpapper och renen är handmålad i akvarell.

Ett större kort - 15x15 cm. Det vita hjärtat är kraftig papp som jag målat flera lager med krakeleringsfärg. Sedan lackat och dekorerat med guldstänk.

7 kommentarer:

Anette sa...

Jättefina!

Jag får mellan 40 och 70 beronde på vad jag använt och hur mycket jobb det är med dom.

Stephi sa...

vilka fin julkort!

bilisten sa...

Klart du skall sälja dina kort de är jättefina. Jag känner igen känslan jag var likadan innan jag varit på någon mässa. Jag tar 30 kr st eller 4 för 100:- mina kort är inte så mycket dekorerade utan ganska enkla dock med färglagda stämplar på alla. Tyckte det var
bättre att lägga sig lite lågt och se om det gick att sälja. Vill du
se mina så finns de i bloggen
milos56@bloggo.nu

Aja sa...

De är mycket tilltalande och välgjorda, kommer gå åt som smör. Här hemma var jag hoppfull och klippte ut färgat papper och skar ut potatistryck. Judith var jättepeppad till en början men sen gjorde hon bara ett. Hmmm. La undan de till en annan dag, känns ju inte så kul att skicka iväg potatistryckta julkort från en 35-åring!

Åsa sa...

De är jättefina! Jag tror att det kommer gå jättebra att sälja :-)

Emma sa...

Super fina kort.. Kommer gå åt som smör i solsken! ;)

Beatrice sa...

Vad fina korten är, min favorit är den första med renen :-) du borde kunna ta 40-60 kr för dem tycker jag. Ett högre pris för kort med motiv som är målade tex. När är det du ska sälja? kram!