söndag 18 november 2012

November

Svensk scrapbooking har en novemberutmaning i kategorin Mixed media. Man ska göra något som handlar om hur man håller värmen i november. Jag såg genast framför mig stora härliga blockljus mot en mörk bakgrund. Dessutom är Morriseys låt "November spawned a monster" ett konstant soundtrack för mig varje november så jag ville ha med den på något sätt. Men det är ingen munter sång så jag fick leta lite för att få fram någon del som passade ihop med de varma, mysiga ljusen. Vilket fick mig att googla fram en massa intressant fakta om låten. Bland annat vad som var Morrisseys inspiration. Så den textsnutt som är med på tavlan är från det verket Les Chants de Maldoror av Comte de Lautréamont. Jag hittade ingen engelska version på nätet men använde google translate på den franska och även om det blir lite konstigt så kan jag ana att den är rätt vacker... himla roligt sätt att lära sig nya saker, även om det kanske faller i kategorin "slö-surfa bort en kväll eller två".

Jag måste säga att jag är inte helt nöjd med tavlan. Den såg annorlunda ut i mitt huvud. Men jag får vara snäll mot mig själv och erkänna att jag är rätt ny på detta med mixed media. Det är ibland svårt att veta hur olika färger och sprayer och så reagerar med varandra. Övning ger färdighet och jag hade roligt när jag gjorde den. Det är gott nog :-) Så länge kreativiteten segrar så är det en vinst.

Kanske målar jag över texten och gör om den... och något mer bör "hända" med ljusen, de är lite platta nu.

Inga kommentarer: