söndag 19 oktober 2014

Project Life-LO med hösttema till tävling

Alltså, att fota Project-Life-uppslag (eller fotofickor) är verkligen inte lätt. Jag borde kollat runt lite hur andra gjort. Kanske tar jag om bilden men nu ska jag få upp den på bloggen i alla fall för jag är med och tävlar på Project Life Norges blogg. Oktoberutmaningen består av alfabetklistermärken, washitejp och färgerna gult-brunt-orange. Perfekt för en höstälskare som mig! Plus att jag precis kommit så långt i mitt album för 2013 att det var dags att få in pojkarnas höst-foto-session i albummet. Älskar de här bilderna och är jättenöjd med hur uppslaget blev (fast fotot gör det inte rättvisa, måste ordna detta).



Det var inte överdrivet många alfabetklistermärken, men de finns i titeln. Washitejp däremot har jag en hel del. Citatet på det stora kortet "Even the leaves fall for you" är helt underbart. Det satte jag i Photoshop, skrev ut, fyllde i med embossingpenna och embossade med guldglitter. Blev jättefint, så det måste jag göra fler gånger.

Så, håller tummarna!

Inga kommentarer: