lördag 13 april 2013

Mönstermaxat, mintigt och maken

Här är jag osäker. Funkar mönstren ihop eller inte? Bakgrundspappret har något slags medaljongmönster och hjärtat uppepå trianglar. Jag tror det funkar, mycket beroende på att färgerna harmonierar trots att mönstren är i kontrast.

Nåväl, jag hade väldigt roligt när jag gjorde den. Speciellt den lilla detaljen med giraffen i hörnet. Min make är lång nämligen och jag upptäckte att dessa två foton var väldigt lika i färgskala och stil så det var lite kul att ta med bägge :)
Bakom fotot har jag flera lager av små restbitar och förpackningar för att skapa dimension.

Min fina make...och en giraff :) Jag har frågat, och han blev inte sårad utan tycker mest jag är lustig.
Vad giraffen tycker vet jag dock inte...

Till layouten har jag använt Scrap-perras skiss för vecka 15. En lagom utförlig skiss som gav utrymme för egna tolkningar. Jag har också gått loss än mer med symaskinen. Numera står den precis bredvid mig så jag enkelt bara kan lyfta upp den på pysselbordet och sy där jag vill. Det jobbigaste är att byta tråd, så rullen med mintfärgad övertråd har fått sitta i ett tag (vilket är helt okej för jag är väldigt förtjust i mint just nu - vårens modefärg...).

Tack för titten!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jodå, jag tycker visst att de två mönsterpapprena funkar ihop! En jätteläcker layout, och kul grej det där med giraffen!
Grattis till delad förstaplats i Svensk Scrapbookings "Lagerrensning"!