lördag 29 september 2012

Psykoanalyserad...och en massa svammel

Blev sugen på att testa ännu en trend i scrapbooksvängen - cirkeldiagram. Oftast har man någon form av data eller uppgifter som man vill presentera med sitt diagram men jag gjorde diagrammet först och fick verkligen analysera vad jag skulle fylla diagrammet med. Inte för att det är ett måste, som dekorelement så kan det räcka. Men det behövdes något... och du ska tro att jag gått igenom ämnen. Till slut bestämde jag mig för Carl Jungs personlighetstest som säger vilken typ-människa man är (Jung Type Index). Så man kan säga att den här LOn är en hel massa svammel. Jag förstärkte svamlet med en svamlig rubrik, som dessutom är gramatiskt fel för jag hade inget A i alfabetet som jag ville använda. Strunt samma liksom, den är fin. Det är härliga papper, Heidi Swaps sugar chic, och roligt att göra en väldigt "spretig" LO. Jag har dock tänkt ändå mycket på riktningar och hur ögat ska läsa layouten. Pilarna ska förstärka detta och hjälpa betraktaren att fokusera på det viktigaste.

Dessutom följde jag skissen och deltar i Svensk Scrapbookings septemberutmaning så önska mitt svammel lycka till :-)

Det är många olika teckensnitt på denna också, något som jag tycker är väldigt kul att experimentera med.

5 kommentarer:

Aja sa...

Rolig var den, blir allt mer sugen på att scrappa när jag ser det fina du gör. Vad vann du för pris sist? Brukar det vara scrapgrejer man kan vinna

Beatrice sa...

Gillar ditt svammel! :-)

Niina sa...

Tack! Sist gång vann jag ett kit från Mollys scrapbooking, jättefint. Det kan vara olika saker, beror på tävlingen. Men papper och stämplar och olika dekorationer är vanligast...

Mikaela sa...

vilken skön och inspirerande lo!! tror man aldrig kan slutta hitta nya spännande ögongodis på den!

Sockergrynet sa...

Härlig layout med många fina detaljer!